Muistatteko sen onnettoman takkaepisodin, jossa ostin takan, hormin, asennukset ja kaikki mahdolliset härpäkkeet siihen? Takka ja hormi tulivat työmaalle eilen. Hormin asentaja (joka siis ei tarvitse olla se takkatoimittajan nimeämä asentaja) aloittaa hormin teon maanantaina ja katseli toimitusta kun purimme Herra S:n kanssa pakettia odottamaan maanantain asennusta.
"Tästä puuttuu peltisarja".
Jouduin hetken heristelemään korviani, siis puuttuu jotain? Soitto takkatoimittajalle paljasti, että ei tietenkään peltisarjaa ole siinä mukana, koska se joko tehdään peltisepän toimesta mittatilaustyönä tai sitten takkatoimittaja voi lähettää sen erillisenä tilauksena hintaan 350€. Tämä on kuulemma normikäytäntö.
Olen siis oppinut, että olen tyhmä kuluttaja, jos takkaa ostaessa ostan takan, hormin, kaksi eri asennusta ja kysyn TARVITSEEKO VIELÄ JOTAIN MUUTA ja saan vastauksen että ei tarvitse, mutta en ymmärrä että tietenkin nyt yksi perkeleen peltiseppä pelteineen tähän vielä tarvitaan!
Tieteessä korostetaan käsiteanalyysin tekemistä, jos termistä normikäytäntö tehtäisiin käsiteanalyysi, sen ennakkoehto olisi, että joku ei tajua kysyä sitä, sen ominaisuus olisi vaihteleva ja seurauksena siitä olisi vain harmia ja hampaiden kiristystä.
Seuraava oppitunti on, miten saadaan hommattua peltiseppä 4 päivän varoitusajalla.
vihainen Rouva E
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti