keskiviikko 30. maaliskuuta 2016

Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa

Viimeinen kodinkone, liesituuletin on päässyt kotiin. Tosin siitä taitaa puuttua pari osaa, mutta jotenkin tässä tapauksessa se ei ole mikään yllätys. Meille tuli kaikki kodinkoneet gigantista. Muistanette tarinan jääkaapista, joka päätyi ojaan ajaneen kuorma-auton kyydissä vihdoin kotiin muutama viikko myöhässä? Eipä loppuneet ongelmat gigantin kanssa siihen....

Kun ostimme liesituulettimen, joskus viime syksynä, myyjä tiesi kysyä, onko talossa huippuimuri. On. Liesituuletin siis valittiin ja myytiin meille sen mukaisesti. Asian piti olla selvä. Eipä ollut. Meille tuotiin juurikin se vääränlainen liesituuletin. Äkäinen soitto giganttiin ja myyjä lupasi uuden tilalle, samaan hintaan. Tosin sitä uutta liesituuletinta ei ollut missään kaupassa, joten toimitusaika n 3-4 viikkoa.

Liesituulettimen toimituksen aika tuli. Herra S sai ilmoituksen, että toimitus tapahtuu keskiviikkona aikahaarukalla 13-18. Soitin gigantiin ilmoittaakseni, ettei kyseinen aika käy, mutta kun liesituuletin ei paina paljoa eikä ole kohtuuttoman kokoinen, voisimme itse noutaa sen myymälästä ja tuoda sen väärän kapistuksen siinä samalla, silloin keskiviikkona. Kotiinkuljetus peruttiin. Ilmoitin samalla, että yhteydenpito kannattaa hoitaa minun kauttani, sillä Herra S ei työnsä puolesta pysty vastailemaan gigantin tekstareihin ja soittoihin. Tästä olin maininnut jo jääkaappi-episodin yhteydessä, kaksi kertaa. Asia selvä.

Keskiviikkoa edeltävänä päivänä, Herra S sai gigantilta muistutusviestin, että muistathan että tuomme huomenna liesituulettimen teille kotiin klo 13-18. Hieman äkäisempi soitto giganttiin ja kävi ilmi, että se pirun laite on nyt kuitenkin toimitettu sieltä myymälästä terminaaliin odottamaan kuljetusta. Mutta ei hätää, se saadaan sieltä kyllä takaisin myymälään. "Onko varma?""On, ihan varma". Tässä vaiheessa vaadin myyjää poistamaan Herra S:n yhteystiedot, koska sekään viesti ei ollut näköjään mennyt perille, että yhteydenpito MINUN kauttani. Näin tehtiin.

Keskiviikkona Herra S lähti aamulla töihin, naureskeli lähtiessään, että otanko tämän väärän vekottimen mukaan vai tuleekohan ne tuomaan sen uuden tänne kotiin. Ei olisi kannattanut naureskella. Sain iltapäivällä soiton kuljettajalta, että olisi tunnin sisällä tuomassa liesituuletinta meille kotiin. Ilmoitin kuskille, etten ole kotona, enkä sinne juuri nyt pääse, ja että kaiken lisäksi meidän piti noutaa se itse myymälästä. Pieni keskustelu kuljettajan kanssa paljasti, että hän ei sitä todellakaan aio toimittaa mihinkään myymälään, vaan vie sen korkeintaan takaisin terminaalille, josta se sitten toimitetaan myymälään, josta voin sen sitten joskus noutaa.

Viimeisellä soitolla giganttiin (äkäinen lienee lievä ilmaus puhelun tunnetasosta) ilmoitin, että kuljettaja saa luvan jättää liesituulettimen pihallemme ulos odottamaan. Jos sille siellä ulkona sattuu jotain tai se varastetaan, se menee gigantin piikkiin. Herra S tuo väärän tuulettimen myymälään, kuten sovittu, ja siellä on parasta olla vastassa joku, joka tietää jotain asiasta. Pienen väännön jälkeen, jonka aikana muistutin muutamasta virheestä, odotuksesta, vastaamattomista yhteydenottopyynnöistä, firman toimimattomista prosesseista ja olemattomasta tiedonkulusta, sain myyjän mielen käännettyä. Luulen, että mahdollisesti varastetun tuulettimen hinta oli pieni minun hiljentämisestäni tässä vaiheessa.

Herra S paineli illan suussa myymälään viemään tuuletinta. Oli siellä jonkun aikaa joutunut selittelemään, ei ollut kuulemma asiasta mitään tietoa. Kotona aloimme virittämään liesituuletinta putkimieheltä saamiemme ohjeiden mukaisesti. Nyt näyttäisi siltä, että toimituksesta puuttuu osia.

Olen sanaton!

Onneksi otimme kodinkoneet gigantilta, sehän nyt vaan olisi tyhmää maksaa liikaa.

Rouva E

4 kommenttia:

  1. Apua! Mitäköhän meille tapahtuu kun kodinkonetoimitus pitäisi saapua 4.5 tontille...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin. Kannattaa kyllä heti tsekata kaikki: että on oikea tuote ja kaikki palaset mukana. Meillä sen ensin tuodun liesituulettimen laatikossa oli nimittäin väärä teksti, tai siis oikea teksti, mutta sisällä väärä laite. Tämän oikean liesituulettimen osan puuttuminen havaittiin vasta kun alettiin asentaa. Nyt odottelen gigantin yhteydenottoa että mitäs nyt tehdään,Sannin sanoin: mitä v****a, mulla alkaa huumori loppua.

      Poista
  2. Uuh, kuulostaa niin tutulta! Meilläkin tuli just vääränmallinen liesituuletin, mutta ei jääty odottamaan vaan modattiin se tuonne kattoon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä että saitte vääränmallisen kuitenkin hyödynnettyä!

      Poista